zahra.m پرسیده شد5 سال قبل

سلام من میخواستم بدونم تحریم که باعثرکود اقتصتدی میشه چجوری ممکن است که با تحریم ها شاخص بورس افزایش یابد، واقعا چرا تحریم ها باعث افزایش شاخص بورس میشوند؟

2 پاسخ‌ها
سوگند داوری راد عضو سایت پاسخ داده شد5 سال قبل

سلام. ارزش سهام تعداد قابل زیادی از شرکت‌ها، به میزان نرخ تورم یا حتی بیش از آن ، افزایش می‌یابد. شرکت‌هایی مثل شرکت‌های فولادی و پتروشیمی‌ها بطور مستقیم از افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت محصولات‌شان در بورس کالا نفع میبرند و مقدار سود آن‌ها زیاد میشود اما در این مدت ممکن است خیلی از شرکت های کوچک ضرر کنند.
اما این شرکت‌های بزرگی تأثیرشان بر شاخص کل بورس، خیلی بیشتر از شرکت‌های کوچک و متوسط، می باشد. در نتیجه افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها، باعث می‌شود تا شاخص کل بورس، رشد قابل توجهی پیدا کند.
علت دیگر این می باشد که تورم ایجادشده در زمان تحریم، باعث افزایش هرچیزی از زمین گرفته تا تجهیزات و … شرکت‌ها افزایش می‌ یابد و سرمایه گذاران را به این بازار جذب میکند و همین عامل باعث رشد قیمت سهام تعدادی از شرکت‌ها می‌شود.

mahtab پاسخ داده شد5 سال قبل

تورم باعث گرونی میشه دیگه شمام که سهام یک شرکتو میخرید توی سود و زیانشون سهم دارید با گرونی هرچیزی که به اون شرکت مربوط میشه بالا میره مثل زمین  خود شرکت و … فکر میکنم واسه همینه

بهترین روش سرمایه گذاری
اینستاگرام سبدگردان هدف

نوشته های مرتبط