alireza پرسیده شد5 سال قبل

سلام من میخواستم ببینم برای سرمایه گذاری در صندوق ها صندوق اختصاصی بهتره یا مشترک؟ اصلا صندوق اختصاصی با صندوق مشترک چه تفاوتی دارند؟؟

5 پاسخ‌ها
سوگند داوری راد عضو سایت پاسخ داده شد5 سال قبل

سلام. در صندوق مشترک سرمایه گذاری، نوع مدیریت سرمایه صندوق با توجه به نوع صندوق، از طرف سازمان بورس به متولی اعلام شده است. اما در صندوق های اختصاصی نوع مدیریت سرمایه صندوق به مدیر سبد محول شده است و مدیر سبد خود تصمیم گیرنده این موضوع است که چند درصد از سرمایه صندوق اختصاصی را چه سهمی خرید کند یا چه مقداری اوراق خرید کند.
در واقع این آزادی عمل برای انتخاب مقدار سهام و اوراق باعث شده تا صندوق های اختصاصی سودهای بهتری نسبت به صندوق مشترک صبای هدف داشته باشند.
تفاوت دیگر این است که در صندوق اختصاصی به اسم خود شخص سرمایه گذاری می شود و همه سرمایه متعلق به یک شخص است و به واسطه همین موضوع دیگر NAV ، شاخص ، صدور و ابطال وجود ندارد و نیازی به این ابزارها نیست.
و در پنل کاربری که به سرمایه گذاران در صندوق های اختصاصی داده می شود، سرمایه گذار در ردیف هایی ارزش دارایی خودش را مشاهده می کند.
بیشتر بخوانید: تفاوت صندوق اختصاصی با صندوق مشترک 

jabariha پاسخ داده شد5 سال قبل

به نظر من سبد خیلی بهتر از صندوق مشترکه یعنی واقعا هیچ فرقی نمیکنه تازه سود سبدم بیشتره

mahsa پاسخ داده شد5 سال قبل

اره به نظر منم سبد خیلی بهتره صندوق هارو سازمان بورس سخت میگیره واسه همین نمیتونن خوب سرمایه گذاری کنن

sroush پاسخ داده شد5 سال قبل

میگن سازمان بورس اجازه نمیده که توی صندوق ها بیشتر از ۵درصداز یک سهام رو بخرن ولی سبد بیشترم میتونن واسه همینه که سود در سبد بیشتر از صندوقه و به نظرم منم سبد بهتره

 
 

ahmd.r پاسخ داده شد5 سال قبل

صندوق اختصاصی فقط بدیش اینه زیر ۵۰ میلیون نمیشه وگرنه به نظر منم سبد بهتره

بهترین روش سرمایه گذاری
اینستاگرام سبدگردان هدف

نوشته های مرتبط