رضا پرسیده شد5 سال قبل

سوال من اینه بورس بهتره یا فارکس و چرا ؟

2 پاسخ‌ها
سوگند داوری راد عضو سایت پاسخ داده شد5 سال قبل

سلام. 
مهمترین عاملی که برای انتخاب بورس یا فارکس باید توجه کنید میزان ریسک پذیری و سبک معاملاتی خودتان است. بطور کلی سرمایه‌گذارانی که دید بلند مدت دارند اغلب بورس را انتخاب میکنند، اما سرمایه گذاران کوتاه مدت و نوسان‌ گیران به بازاری علاقه‌ مندند که نوسانات قیمت در آن بیشتر باشد.
فارکس و بورس تفاوت هایی باهم دارند یکی از آن موارد نوسانات بود که در فوق اشاره شد تفاوت دوم این می باشد که در بورس تهران هیچ اهرمی را برای معاملات سهام در نظر نمیگیرند و شما به میزان سرمایه‌ ای که دارید می‌توانید سهام بخرید اما در معاملات فارکس اهرم معاملاتی قابل ملاحظه‌ای قابل استفاده می باشد.
تفاوت سوم در ساعت معامله می باشد ساعات باز بودن بورس سهام محدود ولی در فارکس در هر لحظه از زمان و از هرجای دنیا می‌توان در آن به معامله پرداخت
تفاوت چهارم این است که فارکس یک بازار دو جهته و بورس تهران یک بازار یک‌ جهته می باشد و فقط زمانی می‌توانید سهامی را بفروشید که از قبل آن سهام را خریده باشید و امکان فروش سهم قبل از اینکه آنرا داشته باشید میسر نیست.
تفاوت پنجم این است که در فارکس برخلاف بورس خرید یا فروش هر جفت ارز به معنی تصاحب مجازی آن در زمان مورد نظر می‌باشد و جنس واقعی جابجا نمی‌شود.

mahtab پاسخ داده شد5 سال قبل

به نظرر من اگه بلند مدت میخوای سرمایه گذاری کنی بورس اگه کوتاه مدت فارکس 

بهترین روش سرمایه گذاری
اینستاگرام سبدگردان هدف

نوشته های مرتبط