سمیرا پرسیده شد4 سال قبل

سلام من ۱۰۰۰۰ تا سهم بانک دی دارم بعد از افزایش سرمایه تعداد و قیمت سهم من چقدر میشه؟

1 پاسخ‌ها
سارا محمدی عضو سایت پاسخ داده شد4 سال قبل

افزایش سرمایه دی در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول افزایش سرمایه بانک دی به میزان ۳۶۵۰ درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها می باشد. بعد از پایان مرحله اول افزایش سرمایه بانک دی ۳۶.۵ برابر تعداد دارایی شما در روز قبل از مجمع افزایش سرمایه (که در آبان ۹۹ برگزار می شود) سهام جایزه دی به شما تعلق می گیرد و تعداد سهام بانک دی شما دو برابر می شود. بنابراین برای بدست آوردن تعداد سهام بانک دی بعد از افزایش سرمایه باید تعداد سهام خود را در عدد ۳۶.۵ ضرب کنید.
قیمت سهم دی بعد از افزایش سرمایه بستگی به قیمت سهم در روز قبل از افزایش سرمایه دی بستگی دارد. اگر قیمت پایانی دی در روز قبل از برگزاری مجمع افزایش سرمایه به فرض مثال ۱۵۰۰۰ تومان باشد با این میزان افزایش سرمایه قیمت سهم تقسیم بر ۳۷.۵ می شود که در این صورت قیمت سهم دی بعد از افزایش سرمایه ۴۰۰ تومان خواهد بود.
مرحله دوم افزایش سرمایه دی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است و در این مرحله سهام حق تقدم به شما تعلق می گیرد. میزان افزایش سرمایه بانک دی از محل آورده نقدی ۲۳۴ درصد می باشد. قیمت سهم دی بعد از افزایش سرمایه مرحله دوم به نسبت ۶.۲۵ درصد کاهش می یابد و بعد از افزایش سرمایه مرحله دوم به اندازه ۳.۳۴ برابر تعداد سهام کنونی سهام حق تقدم دی به شما تعلق می گیرد.

بهترین روش سرمایه گذاری
اینستاگرام سبدگردان هدف

نوشته های مرتبط